Impozitul pe profit variază considerabil de la o ţară la alta
Scris de Viorel Dogaru | Publicat in 26.10.2011 19:49 | Publicat in DOCUMENTAR | Tipareste pagina
Impozitul pe profit de mai mult de trei ori mai mare în marile economii cu cel mai ridicat nivel de impozitare prin comparaţie cu marile economii cu cel mai scăzut nivel de impozitare.
Există în prezent deosebiri imense între ţări în privinţa nivelului impozitelor pe profit, potrivit reţelei internaţionale de contabilitate şi consultanţă UHY.
Impozitul aplicat profiturilor din afaceri poate fi de mai mult de trei ori mai ridicat în ţările cu cele mai mari impozite prin comparaţie cu ţările cu cele mai mici impozite – subliniind cât de mare este discrepanţa dintre ţările emergente cu nivel redus de impozitare şi majoritatea ţărilor dezvoltate cu nivel ridicat de impozitare.
Spre exemplu, analizând companiile extrem de profitabile (definite ca fiind cele care obţin un profit statutar înainte de impozitare de 100 milioane USD anual), diferenţa privind nivelul impozitelor colectate între ţara cu cel mai mare nivel de impozitare (Japonia) şi ţara cu cel mai scăzut nivel de impozitare (Irlanda) este de 29.5 milioane de USD, ceea ce înseamnă că aceeaşi companie din Japonia ar plăti un impozit de peste trei ori mai mare decât o companie echivalentă din Irlanda.
Potrivit profesioniştilor în domeniul fiscal din UHY, multe ţări şi-au redus cotele de impozit pe profit, în încercarea de a deveni mai competitive şi de a atrage afaceri multinaţionale extrem de mobile. Cercetarea subliniază nevoia unor ţări de a se strădui mai mult să devină mai atractive pentru companii, care acum sunt din ce în ce mai mobile şi mai puţin limitate de spaţiul geografic decât în orice moment din istorie.
Există de asemenea un număr din ce în ce mai important de economii, cum ar fi Dubai (UAE), care nu aplică impozit pe profit.
Profesioniştii în domeniul fiscal din UHY au studiat informaţii fiscale din 21 de ţări din reţeaua internaţională UHY, incluzând toţi membrii G8, precum şi economii-cheie emergente. Profesioniştii în domeniul fiscal din fiecare ţară au calculat profiturile după impozitare pentru companiile care înregistrează profituri statutare anuale de 100.000 de USD, 1 milion de USD şi 100 milioane USD.
Ţările G8 - Impozitul pe profit datorat pe ţară în USD (de la cel mai ridicat la cel mai scăzut)
Impozit datorat (presupunând un profit înainte de impozitare de 100.000 USD)
Germania - 32.450 $ / 32%
Italia - 31.400 $ / 31%
Japonia - 31.106 $ / 31%
Franţa - 23.350 $ / 23%
SUA - 22.250 $ / 22%
Rusia - 20.000 $ / 20%
Marea Britanie - 20.000 $ / 20%
Canada - 15.500 $ / 16%
Impozit datorat(presupunând un profit înainte de impozitare de 1 milion USD)
Japonia - 419.900 $ / 42%
SUA - 340.000 $ / 34%
Franţa - 333.333 $ / 33%
Germania - 324.500 $ / 32%
Italia - 314.000 $ / 31%
Marea Britanie - 238.337 $ / 24%
Canada - 223.781 $ / 22%
Rusia - 200.000 $ / 20%
Impozit datorat(bazat pe un profit statutar înainte de impozitare de 100 milioane USD)
Japonia - 41.990.000 $ / 42%
SUA - 35.000.000 $ / 35%
Franţa - 34.397.363 $ / 34%
Germania - 32.450.000 $ / 32%
Italia - 31.400.000 $ / 31%
Canada - 29.187.384 $ / 29%
Marea Britanie - 26.000.000 $ / 26%
Rusia - 20.000.000 $ / 20%
John Wolfgang, preşedintele UHY, comentează: “Diferenţa dintre ţări cu privire la nivelul impozitului aplicat profiturilor companiilor este destul de surprinzătoare. Va şoca mulţi lideri de companii faptul că, printre ţările G8, atât SUA, cât şi Japonia aplică unor companii impozite pe profit mai mari decât ţări UE cum sunt Franţa şi Germania, care sunt considerate în mod tradiţional economii cu un nivel ridicat de impozitare.”
“Majoritatea ţărilor din afara G8 aplică acum o cotă unică de impozitare, indiferent de profitul generat. Cea mai mare parte a ţărilor din G8 – excepţiile sunt Germania, Italia şi Rusia – au modele progresive de impozitare, cota efectivă a impozitului crescând odată cu profitul. În timp ce aceasta le permite să ajute companiile mai mici să crească, le face sistemul de impozitare mai complex.
“Impozitele pe profit ridicate pot împiedica investiţiile în mediul de afaceri, ceea ce poate frâna creşterea economică. În ultimul deceniu, multe ţări din UE au redus impozitele pe profit, lăsând unele naţiuni din BRIC, cum ar fi Brazilia şi India, cu impozite surprinzător de ridicate prin comparaţie.”
El adaugă: “Companiile sunt din ce în ce mai mobile şi îşi pot schimba domiciliul fiscal relativ uşor. Această stare de fapt a pus guvernele în dilemă, deoarece urmăresc să crească veniturile fiscale pentru a consolida finanţele publice. Multe ţări au optat să rezolve această problemă prin creşterea impozitelor pe veniturile persoanelor fizice concomitent cu reducerea cotelor impozitului pe profit. Cu toate acestea, când o mare economie reduce cotele de impozit pe profit, pune presiune asupra altora să ia măsuri similare pentru a rămâne competitive.”
Teruo Kawakami, Directorul UHY Tax Corporation, membru al UHY în Japonia, care are cea mai mare cotă de impozit pe profit din grupul G8, spune: “O prevedere de a reduce cota de impozit pe profit a fost inclusă iniţial în Reforma Fiscală din 2011 ca parte a măsurilor de a reduce nivelul de impozitare a companiilor, dar ulterior a fost lăsată deoparte. Cota efectivă a impozitului pe profit în Japonia va scădea cu aproximativ 5% când aceasta modificare va fi aprobată .”
Alan Farrelly, partener al UHY Farrelly Dawe White Limited, membru al UHY în Irlanda – care are una dintre cele mai scăzute cote ale impozitului pe profit dintre ţările investigate – spune: “Este improbabil să crească această cotă redusă a impozitului pe profit, în ciuda nevoii de a consolida finanţele publice în Irlanda. Cota redusă este considerată o strategie-cheie de a menţine competitivitatea în zona Euro, în special dat fiind climatul economic din UE. Strategia Irlandei ar putea fi văzută drept o măsură în raport cu care alte economii se vor autoevalua atunci când dezvoltă un răspuns la criza economică.”
Diego Moreira, director tehnic al UHY Moreira-Auditores din Brazilia, membru al UHY, comentează: “Cota de impozit pe profit a Braziliei este substanţial mai ridicată decât a oricărei alte naţiuni BRIC (Brazilia, Rusia, India şi China). Este şi mai ridicată decât a majorităţii ţărilor dezvoltate, ceea ce este surprinzător. Poate o cotă de impozitare mai competitivă ar ajuta ca mai multe companii internaţionale să fie atrase să-şi restabilească sediul în Brazilia.”
Studiul UHY arată că (exceptând Dubaiul şi Estonia, care nu aplică deloc impozit pe profit), pentru companiile cu profituri de 100,000 USD pe an, diferenţa privind nivelul impozitului colectat între ţara cu cel mai ridicat nivel de impozitare (Brazilia) şi ţara cu cel mai scăzut nivel de impozitare (Irlanda) este de 21,500 USD, ceea ce înseamnă că o companie în Brazilia ar plăti aproape de trei ori mai mult impozit pe profit decât o companie echivalentă din Irlanda.
Toate cele 21 ţări UHY incluse în studiu - Impozit pe profit datorat pe ţară în USD (de la cel mai ridicat la cel mai scăzut)
Impozit datorat(presupunând un profit înainte de impozitare de 100,000 USD)
Brazilia - 34.000 $ / 34%
Germania - 32.450 $ / 32%
Italia* - 31.400 $ / 31%
Japonia - 31.106 $ / 31%
India - 30.900 $ / 31%
Mexic - 30.000 $ / 30%
Australia - 30.000 $ / 30%
China - 25.000 $ / 25%
Malaezia - 25.000 $ / 25%
Spania - 25.000 $ / 25%
Israel - 24.000 $ / 24%
Franţa - 23.350 $ / 23%
SUA - 22.250 $ / 22%
Olanda - 20.000 $ / 20%
Rusia - 20.000 $ / 20%
Marea Britanie - 20.000 $ / 20%
România - 16.000 $ / 16%
Canada - 15.500 $ / 15,5%
Irlanda - 12.500 $ / 12,5%
Dubai, UAE - 0 $ / 0%
Estonia - 0 $ / 0%
Impozit datorat(presupunând un profit înainte de impozitare de 1 milion USD)
Japonia - 419.900 $ / 42%
SUA - 340.000 $ / 34%
Brazilia - 340.000 $ / 34%
Franţa - 333.333 $ / 33%
Germania - 324.500 $ / 32%
India - 324.450 $ / 32%
Mexic - 300.000 $ / 30%
Spania - 278.571 $ / 28%
Italia* - 314.000 $ / 31%
Australia - 300.000 $ / 30%
China - 250.000 $ / 25%
Irlanda - 125.000 $ / 12,5%
România - 160.000 $ / 16%
Rusia - 200.000 $ / 20%
Canada - 223.781 $ / 22%
Olanda - 235.714 $ / 24%
Marea Britanie - 238.337 $ / 24%
Israel - 240.000 $ / 24%
Malaezia - 250.000 $ / 25%
Dubai, UAE - 0 $ / 0%
Estonia - X $ / 0%
Impozit datorat (bazat pe un profit statutar înainte de impozitare de 100 milioane USD)
Japonia - 41.990.000 $ / 42%
SUA - 35.000.000 $ / 35%
Franţa - 34.397.363 $ / 34%
Brazilia - 34.000.000 $ / 34%
Germania - 32.450.000 $ / 32%
India - 32.445.000 $ / 32%
Italia* - 31.400.000 $ / 31%
Australia - 30.000.000 $ / 30%
Mexic - 30.000.000 $ / 30%
Spania - 30.000.000 $ / 30%
Canada - 29.187.384 $ / 29%
Marea Britanie - 26.000.000 $ / 26%
China - 25.000.000 $ / 25%
Malaezia - 25.000.000 $ / 25%
Olanda - 24.342.857 $ / 24%
Israel - 24.000.000 $ / 24%
Rusia - 20.000.000 $ / 20%
România - 16.000.000 $ / 16%
Irlanda - 12.500.000 $ / 12,5%
Dubai, UAE - 0 $ / 0%
Estonia - 0 $ / 0%
* Pentru Italia, cota de impozitare raportată a fost determinată pornind de la premise simplificate; cota efectivă a impozitului poate fi mai ridicată decât cea teoretică indicată mai sus.
Calculele pornesc de la premisa că au fost luate în considerare toate veniturile şi cheltuielile extraordinare, precum şi aspecte precum dobânda, costul opţiunilor pe acţiuni şi amortizarea fondului comercial. Tabelele de mai sus clasifică ţările pornind de la impozitul cel mai ridicat până la impozitul cel mai scăzut.
Tu ce parere ai ?
DOCUMENTAR
Vezi toate stirile
21 iunie 1949. Incepe la Tribunalul Militar Timisoara procesul grupului de partizani anticomunisti format din Spiru Blanaru, Domasneanu Petre, Aurel Vernichescu, ...
citeste toata stirea
Pe 7 iunie 1920, in jurul orei 22, la putul Ronna (Putul I), a avut loc pe atunci cea mai mare catastrofa miniera din Europa, soldata cu 217 victime, dintre care ...
citeste toata stirea
Patronii fiind Stan Vidrighin, primarul orasului, si Henrik Baader, presedintele Camerei de Comert si Industrie Timisoara.
citeste toata stirea
21 mai 1948. Decretul prin care Cazarma Transilvania din Timisoara este predata primariei de catre Ministerul Apararii Nationale, pentru demolare, in vederea ...
citeste toata stirea
25 aprilie 1723. Se pune piatra de temelie a noii cetati Timisoara. Ridicata in stil Vauban, aceasta va fi terminata in 1765 si va fi una dintre cele mai mari si ...
citeste toata stireaLOCAL
Vezi toate stirile
Nu s-a dat inapoi in a folosi un limbaj total inadecvat unui judecator, „viermi, vipere, hiene”, apelative adresate colegilor ei procurori si judecatori...
citeste toata stirea
In loc sa gaseasca o formula sa modernizeze și sa doteze spitalele orașenești din județul Timiș in funcție și de nevoi, unii bolnavi sunt mai puțin ...
citeste toata stirea
Pana pe 22 martie, cetațenii și actorii locali sunt invitați sa participe la campania de consultare „Alege Prioritațile Orașului Tau!” și sa aleaga cele ...
citeste toata stirea
La 5 ani de la evenimentele din Decembrie 1989, fostul prim-ministru Petre Roman a povestit in revista franceza Paris Match despre dedesubturile operațiunii ...
citeste toata stirea
Asociația Diplomatic Art, in colaborare cu Centrul Cultural German din Timișoara, va invita la expoziția de fotografie Berlin Brigade, semnata de antropologul ...
citeste toata stireaOPINII
Vezi toate opiniile
In pragul celor 100 de ani de Romanie mare, ne condamnam cu voie la alți 100 de ani de intuneric... și e dezolant ca frați, surori, parinți și copii, oameni de toate felurile, ne adunam intr-un loc care, de fapt, ne separa mai mult.

Coagularea “strazii” in forme organizate a generat o campanie furibunda de denigrare.
VREMEA IN TIMISOARA

Umiditate : 97%

Umiditate : 85%
TU CE PARERE AI?
Cine credeți că ar fi fost un bun secretar de partid (PCR) înainte de 1989 în Timișoara?...